torsdag 17 mars 2011

Helg! typ

Sådär, imorgon är det en rundvandring och lite småfix, sen är det helg. Sen har jag ingenting att göra på massa dagar. Jag har nog ingenstans att bo heller, men det är ett mindre problem nu har jag märkt.
Snubben jag bor med ursäktade sig så mycket att han glömt lägga fram ett ordentligt täcke, dom förstog att jag måste ha frysit rejält.

Fritz(l) kola. Gjord av studenter för studenter, som jolt fast riktigt jävla god måste jag säga. 

 Utsikten från hotellet jag bodde första nätterna, det är grått i hamburg, men det är coolt
Brandens morsa jobbar på skolan


Här ölar jag med några klasskompisar och våra proffesorer, Thomas här till höger är han som dissar genelec.

Nu har jag som sagt några dagar ledigt, förhoppningsvis får jag mitt kort imorgon så jag kan åka tunnelbana gratis och allt sådant. Så kan jag utforska staden i helgen en massa. Eftersom jag inte fick med mig någon gitarr ner, tänkte jag kanske köpa en här i staden lite billigt. Kommer bli ett kul project, men ska nog inte handla något förrens jag har någonstans att bo ordentligt. Jag mailade juh där jag skulle bo om jag kunde komma tidigare, men det gick inte för snubben skulle flytta ut samma dag.

Vi diskuterade en artikel i tidningen idag, där det stog att det räcker inte med att alla tyska par bara skaffar ett barn. Om det fortsätter så kommer tyskarna vara 12 miljoner färre om 20 år. Så det gäller att få barn för att stärka den tyska rasen. Tror jag känner igen det här konceptet någonstans.......


heil då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar