söndag 13 mars 2011

Framme

Jävlar i mitt lilla skåp, då var man framme efter många ohm och män. Dagen började 07:00 med att klockan ringer, efter sedvanligt stönande och en kall älgfärsburgare så är man som folk. klockan 09:00 hoppar jag på flygbussen till skavsta och tänker "det här lär juh suga skallar" men icket!
En sur jävla gubbe tycker inte alls om slusstekniken dom har där man blir kommenderad att runda bussen med bagaget om det ska in där bak.
Smidigt tycker jag som hatar att trängas kring bagageluckan med 40 pers. Men den här gubben sitter och grymtar halva resan om hur han behandlats som boskap. Han gick nämligen mot strömmen och blev utskälld på engelska av en väldigt trött bussvärd. Mycket underhållande. Det höll mig leende ända tills jag somnade på bussen.

Flygresan sovs bort, men väl framme i tyskland så sätter det sig en en skock fjårts från sthlm på bussen bakom mig. Dom sitter och drar skämt från melodifestivalen och ropar "VISST HETER ALLA ADOLF HITLER I TYSKLAND??!?! VA HETER NI ADOLF HITLER?!?!"
tyskarna på bussen ignorerar skickligt kommentaren men ack så roligt jag har det.

På kvällskvisten har det inte hänt mycket, jag har hittat mitt hotell, fixat lite internet. Varit ute på den lokala grekiska grillen och ätit tammefan en av de godaste gyrotallrikarna jag ätit. Nu har jag bunkrat upp på hotellrummet med några öl och lite vit choklad för att spela lite wow med gänget. Kommer bli galet skojj.

Glömde nästan säga, det är 15-16 grader varmt här, kan lätt glida iväg i tshirt och jeans och handla i vårvärmen. Sug på den ni svenskjävlar!

Imorgon klockan 10 är det samling, lite mysnervös sådär men det ska nog gå bra, tjolavippppppp

1 kommentar: