onsdag 4 januari 2012

2012 ajm back del 2


Väl på centralen blir det en leverpastejmacka, och jag kan inte motstå en deal på en latte. Nice.

Väl på perrongen inser jag att det inte är direkt ett x2k tåg som står på spåret, detta innebär inga eluttag och möjlighet till jämn värme.
Väl på tåget är det såklart lite varmt och elementen knastrar, som sig bör på dessa gamla vagnar, av med jackan och som den fashionabla mannen jag är,
så reser jag alltid i shorts. Efter fem minuter avbryts mitt mys av... dun dun dun... Stockholmare.

En familj på treeee, som kliver på, det första dom säger är "deet måste vara nått feel på veermeen." Så det första dom gör är att hugga en stackars
konduktör som tålmodigt svarar "jo dom arbetar på det" mycket väl medveten om att när väl tåget är i rörelse så brukar temperaturen jämna ut sig.
Familjen öppnar konsekutivt alla fönster i vagnen då det är lite väl varmt i deras goretex jackor. (det är faktiskt bara 4 grader varmt ute!)

Efter detta blir min dag lite bättre, dom letar efter sina platser, och har platsnummer som inte finns! halleluja.
Dom jagar efter konduktören som passat på att smita, och får tag i en annan stackare. "ja ni, det måste blivit fel i bokningen, den här vagnstypen har inte
dom platserna, sätt er där borta så länge"
bwahahaha, njutning.

Efter ett tag blir det ännu bättre, en annan familj på 4 kommer in i vagnen och ska ha platserna som den första familjen nu sitter på.
Då börjar familj 1 ljuga! "Nej ni kan inte sitta här, vi har blivit TILLDELADE dom här platserna"
varpå familj 2 blir lite putta och tjaffs utfaller. Tyvärr så blir det inte så mycket roligare än så, och familj 2 blir till slut TILLDELADE platser någon annanstans.

Seriöst, när man börjar ljuga om en sådan sak, och skiter blankt i om en annan familj har bokat just den platsen. Hur fan ska det gå sen när systemet lägger ner?
Förhoppningsvis är jag inte i stockholm när det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar