onsdag 4 januari 2012

2012 ajm back bitchees

aaah, tåg, jag hatar att resa, människor gör mig rejält sur ibland, speciellt klockan 7 på morgonen efter en liten pubkväll.
Det börjar med att jag och mina vänner går på Treat i stockholm för att inmundiga ett gäng 26 kronorsöl.
På stället är vårat vanliga bord upptaget av ett gäng äckliga tyskar. Whatever tänker vi, plockar ett annat bord och börjar öla och snacka skit.
Efter ett tag märker vi att tyskarna ofta går till jukeboxen och spelar creedencelåtar.
Samtidigt som det börjar anlända mer och mer tyskar, efter ett tag byter vi bord när ett större blir ledigt så alla i vårat gäng kan sitta ner, mer tyskar strömmar, det är kanske 10 tyskar där, ett annat bord med laxskjortor som pratar om sina  kunder och sina säljjobb.

Det är då vi sätter planen i verk. Vi quear upp Rick Ashelys never gonna give you up. ett antal gånger.
Och när pengen snurrat slut, går nästa vid vårat bord och que'ar samma låt igen. Vi myser i slapbacksdelay medans hela pubben blir rickrollad gång på gång. Tyvärr faller det inte lika effektivt som vi hoppas på och tyskarna stannar kvar.
Jag förstår nu att det var svårt att undvika ockupationen av polen om en sådan trollning inte biter på dom! Antagligen för att dom är vana att lyssna på en dubbade versionen och fattar inte att dom blir blitzkrieggetrollen.

Vi tröttnar själva efter ett tag och letar efter mer jobbiga låtar i jukeboxen, när vi slår på boten annan så
utbrister hela laxskjortebordet"VADFAN?!"
Jackpot, dota och boten anna köas upp friskt.

Det är vid det här tillfället en av mina vänner lyckas med bedriften att BESTÄLLA FEL ÖL!!!! vi har druckit en öl hela kvällen, varpå han kommer ner med en ännu fulare hemskare öl, warsteiner. En valnötsmardröm med kräkseftertoner. Inga namn nämnda men han gillar seashore presets.
Vid det här laget uppgår antalet tyskar till 20-25, minst 4 personer står upp för det finns ingen sittplats vid borden.

När tyskarna uppnår critical mass, (ca 30) så avbryter vi kvällen och nöjjer oss med en påse cheeseburgare på pendeln hem.

Idag får jag stiga upp strax innan 6 för att avnjuta samma pendel in mot staden, Jag känner ett gravt illamående.
Efter ett tag inser jag att det är för att jag i min ögonvrå glimter annonsen för experts mellandagsrea. en 320gb extern
hårddisk för 650 spänn. Apple hade varit stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar