lördag 1 september 2012

THE RAGE

det förra inlägget genererade.
Många avengersfans blev stört butthurt, och en hel del för att jag dissar samull kacksson.
Men kom igen? Vad har han gjort? han har spelat generic angry black guy i alla filmer evver.
Till och med i unbreakable så spelade han generic (passively) angry black guy (in a wheelchair).
Han var dock okey i Loaded Weapon. Sen gick det neråt.

En person kommenterade att jag faktiskt gillade Batman & Robin.
och damn straight! världens bästa film! Arnolds underbara overacting i den filmen knäcker alla sampul fapsons filmer ever.

Men! Då återstår frågan, är Batman verkligen en "super"hjälte? Måste man inte ha "super"krafter?
Visserligen, i avengers har dom dom där två lönnmördarna som är typ robin hood, som kan skjuta pilar, och hon den där tjejen, vars superkraft är att vara lite sämre och i nöd.

Sen har vi Captain America, som har tagit den perfekta steroidkuren någonsin, knappast super.
Hulken, som inte ville injicera winstrol så han försökte bli strong med strålning istället. Han blev grön och fjul.
Tony Stark, vars superkraft är att alltid vara full. Och ha en knepig onepiece.

Sen har vi en asagud, wtf. Thor kan jämna allt, han är super. Så är avengers ens en superhjältefilm?
Jag vet inte, och jag orkar inte bry mig längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar