fredag 7 september 2012

Douglas Adams

Har skrivit en bok som heter liftarens guide till galaxen, när jag var liten försökte jag läsa den och tyckte den var dålig. Sen försökte jag läsa serien, och den var dålig. Sen såg jag filmen, och den var dålig.



Fattar inte grejjen!! Nu läste jag igenom den på engelska. Men det går inte.
Mannen som skriver är så onödigt putslustig, i varenda jävla mening. Dialogen är oftast utdragen och onaturlig, just för att få klämma in mera onödig putslustigheter.
Den svenska motsvarigheten skulle vara om en göteborgare skrev en bok och la in ett dåligt skämt i varje dialogmening. Kräks inte ihjäl er av tanken.

Problemet med Adams är att han lyckas inte binda ihop saker bra, det är bara lite olika sketcher ihopslängda på ett dåligt sätt. (Inte så konstigt med tanke på ett det var ett nästan improviserat radioprogram från början)
Men det funkar inte, å guud så putslustigt att det är konstigt att folk tycker om digitala klockor, eller guuud vad putslustigt att jorden igentligen är en testsimulering som körs av råttor. Förresten, spoilervarning!

Terry Pratchett är så mycket bättre, varför tar jag imorgon, när jag är nykter igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar