lördag 30 juni 2012

Boondock Saints

Hej mitt namn är Peter Kvist och jag håller på och spelar in den nya boondock saints filmen
Det är mörkt, maffian styr, vapen, och så regnar det. Väldigt mycket nittiotal. Missa inte den här filmen.


Jag missade den här filmen när jag var liten, det är lite synd, för den har allt som en sextonårig Björn skulle älska. Dom där slowmotionpassagerna där alla är coola och sammanbitna, vapenrummet med massa coola vapen, tattueringar med "djupa" meddelanden på latin, massa skjutande, cool gubbe med keps och cigarr som är superduperbra på att döda samtidigt som han är cool och röker cigarr och har keps, välrepeterade tal och poser, lite slapstickhumor osv, coola easygoing huvudkaraktärer som dessutom är irländare (sveriges penisavundsland, i'll get back to that)
Och så vidare!

Kom igen, ingen kan inte hålla med om att det låter som att en tonåring har skrivit den här filmen? En visserligen mycket talangfull tonåring. Och 90 talskänslan, kom det några filmer som inte var såhär på 90 talet? Mycket sunkiga rum, mycket skrikande, handkamera blandat med stativbilder på gråa hus. Lite som en uppföljare på 80 talets science fiction. "The corporation, they've won!"
Men det biter inte jättebra på just mig idag som närmar mig 30.
Nog är den underhållande, och inte alls en dålig film. Men jag sitter hela tiden och stör mig på dom sjukt dåliga klippen mellan scener som gör att man förväntar sig en reklamfilm, överanvändandet av slow motion (det är nästan på väg mot alla lens flares i Lens Flare Trek), och framförallt en grej.
Willem Dafoe är bra i sin roll som polisen i filmen, men, hade inte Christoffer Walken varit 100% perfekt???
AMIRITE???
kom igen! Jag hade dött av awesome då, "This guy, he's UN - FUCKING BELIEVABLE!"






Dessutom är det inte coolt att katten dog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar