tisdag 5 april 2011

It's mario time

När jag var på marknaden så fanns det en hel del sådana där gripklo spel. Där man kan fiska upp massa skit nivet. Jag är lite av en självutnämnd expert på sådana spel och när jag såg en monter full med nintendoprylar var jag bara tvungen.

När jag kom dit stog en 2barnsmamma och febrilt försökte få upp en mariodocka ur maskinen, hon blåser sjuuukt många försök medans barnen står med tindrande ögon och ser på. efter en 10€ så ger hon upp och går därifrån. När jag ställer mig och ska spela så hör jag hur det klirrar bredvid mig, någon har tappat 2€, jag tar upp myntet och ser mig omkring. Ingen letar efter det så jag tänker "hehu, jag är smart" och lägger i myntet i maskinen. För 2 euro får man 5 försöka. På det andra fiskar jag upp mariodockan. Då går 2barnsmorsan förbi och ser det. Hon tittar fantastiskt uppgivet på mig. Kör mina sista 3 försök på skoj och går därifrån nöjd, medans jag ser henne ta fram börsen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar